Több mint negyvenmillió utazó választása alapján került be a világ legjobb tíz szállodája közé a józsefvárosi Hotel Palazzo Zichy. A szavazás az egyik legnívósabb turisztikai honlapon, a tripadvisor.com-on zajlott, ahol a hotelt a „pompás” jelzővel illetik.

A két éve megnyílt szállodát a weboldalra látogatók sokféle szempont – például a szerviz, a tisztaság, az ételminőség – alapján egy ötfokú skálán értékelhették, de minden más tapasztalatukat is megoszthatták utazótársaikkal.

A két éve épült hotel az európai szállók között a hatodik, világviszonylatban pedig a nyolcadik helyet vívta ki magának.

A tizenkilencedik század nagyurának, gróf Zichy Nándornak a lakóhelyéből átalakított palotahotel az „Ahol múlt és jelen találkozik” szlogennel vonult be a magyar, illetve a nemzetközi turisztikai köztudatba.

A díjról, az elismerés hatásairól Flesch Tamást, a tulajdonos cég ügyvezető igazgatóját kérdeztem.

Kiss Orsolya: Ön szerint mi a Zichy titka?

Flesch Tamás: Úgy gondolom, sikerünk záloga a stábban és az egyedi stílusban, a dizájnban rejlik. A hotelben dolgozók kivétel nélkül a szakma szeretete, és nem feltétlenül csak a pénzkeresési lehetőség miatt járnak dolgozni. Kedvesek, mosolygósak és jól felkészültek a főváros és környéke kínálta lehetőségekből; nincs olyan korosztály, társaság, akinek ne tudnának testhezálló, izgalmas programot ajánlani. A stáb többsége a Kereskedelmi és Ven­déglátóipari Főiskolán végzett, és külföldön szerzett gyakorlatot. Nem tapasztalt szakembereket, hanem tehetséges fiatalokat kerestünk, akik csapatban szeretnek dolgozni. Ezt elértük.

Kiss Orsolya: Azért ez soványka recept a világhírhez.

Flesch Tamás: A népszerűségének másik fontos oka a jól kitalált arculat: a múlt jelenbe csempészése a budapesti belváros szívében, a letisztult, modern stílus és a múlt század hangulatának ízléses ötvözése.

Kiss Orsolya: Az önök szállodája alig két éve nyitotta meg kapuit. Hogy lehetett ilyen rövid, ráadásul egy gazdasági szempontból kedvezőtlen idő alatt ekkora elismertségre szert tenni?

Flesch Tamás: A cég három és fél éve kezdett dolgozni az arculaton, majd a gazdasági világválság kellős közepén fogadta első vendégeit. A rossz időzítés és az ország drasztikusan csökkenő turisztikai vonzerejének ellenére a szálloda egyik pillanatról a másikra vívott ki elismertséget az utazók körében. A nyitás után úgynevezett tanulmányutak keretében több külföldi újságírót is megvendégeltünk a szállodában, de ezen felül minimális összeget fordítunk marketingcélokra.

Kiss Orsolya: Ki a tipikus Zichy hotel vendég?

Flesch Tamás: A hetven százalékban az interneten szobát foglaló vendégek a világ minden részéről, változó korosztályból kerülnek ki. A fiatal pároktól kezdve a középkorú üzletembereken át a konferenciákra érkezőkig. Magyarok egyáltalán nem látogatják a szállodát. A nálunk megszállók a nyugati viszonylatokhoz képest az átlagjövedelemmel rendelkezők csoportjából kerülnek ki.

Kiss Orsolya: Növelheti a soros magyar EU-elnökség a hotel látogatottságát?

Flesch Tamás: Az ilyen jellegű foglalások az esetek többségében ad hoc módon történnek, de ez a jelenség az összes budapesti szállodánál megfigyelhető. Azt, hogy kifejezetten a soros elnökség miatt látogatják-e többen a szállodát, a fél év végén lehet megállapítani.

Kiss Orsolya: Mennyit használ a „Travellers’ Choice Awards 2011” elnevezésű díj a szálloda népszerűségének?

Flesch Tamás: Érzékelhető, hogy nagyobb figyelmet élvez a szálloda. Ez egyúttal óriási felelősséggel jár, hiszen ezentúl még inkább arra kell törekedni, hogy tartsuk az eddig hozott színvonalat.

Kiss Orsolya: Indokolhat az elismerés áremelést?

Flesch Tamás: A helyezés önmagában nem teszi lehetővé, hogy magasabb szobaárakkal apelláljunk. Az azonban már indokolhat enyhe áremelést, hogy a tavalyi évben nyolcvanhat százalékos volt a szálloda kihasználtsága. Ez az adat a mostani helyzetben kiemelkedően jónak számít. A jelenlegi piaci körülmények között azonban nem érdemes elrugaszkodni a földtől az árak tekintetében sem.

 

Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!